• Misjonshuset
Opplastet av Jan Ove Aase

Velkommen til Egersund Misjonsforenings hjemmeside.

Du er velkommen til å registrere deg som bruker på nettsiden vår. Det gir tilgang til bl.a. intern informasjon. Medlemmer av EMF kan ta kontakt for å få en egen nøkkel til å registrere seg som medlemmer. (Dette gir tilgang til innhold som kun er forbeholdt medlemmer. F.eks. sakslister og referater i forbindelse med årsmøter og medlemsmøter.)
  • Eurovision 2022
    Fredag 20. mai kl. 14:17

I år ble det arrangert tidenes Eurovision fest på misjonshuset!

Folk kom i god tid før showet begynte og brukte tiden godt til å gjøre research på hvem som hadde gode sjanser til å vinne, mimre fra tidligere års hits og fiaskoer.
    Med omkring 30 deltagere ble det god stemning rundt bordene når artistene kom på skjermen.

Det er en god ting at det ikke er lov og vedde om penger på slike arrangementer for da blir kreativiteten stor. Før poengene ble delt ut stilte mange opp med kreative veddemål om hvem som kom til å vinne. Når alt var delt ut og dommen avgitt var det noen uheldige ungdommer som endte opp med å måtte fullføre sitt vedde mål. Om de kom sist, så skulle de bade i havet. De har nok, om de ikke allerede har gjort det, en kald dukkert i vente. For selv om sommeren er veldig nærme, ville jeg ikke sagt det er behagelige temperaturer i vannet helt enda.

Om du gikk glipp av festen så frykt ikke, vi gjør det igjen neste år!

-Øyvind Løvbrekke Wallann
  • Duo, et samarbeid mellom Hillsong og Ungdomsforenignen Vår
    Tirsdag 26. april kl. 14:33

Dette skoleåret har Youth og Vår begynt og jobbe nærmere sammen, etter noen lange år med korona og lite aktivitet har dette gitt et friskt pust og nytt liv i arbeidet. Da jeg begynte i stillingen min som ungdomsarbeider var samarbeide godt i gang, ungdommene fra ulike sosiale kretser møttes på lørdagene og var sammen med på å gjøre livet til seg selv og de andre mer innholdsrikt og gøy.

I Januar ble vi i styret til Vår enige om at det var viktig og engasjere ungdommene i lederskapet av arbeidet de var med på. Sammen har Benjamin Andreassen og jeg spurt noen av ungdommene i de to ulike arbeidene om de ønsker og være med i et felles ungdomsstyret for å være med å bestemme hva dette felleskapet ønsker og gjøre og hva det skal bli til. Etter kort tid var styret samlet og men noen endringer ser det slik ut i dag. Henrik Egebakken, Kristian Egebakken og Benjamin Andreassen fra Youth og Kamilla Storm, Otilie Dyrsand, Jenny Marie Pedersen og meg selv Øyvind Løvbrekke Wallann fra Vår.

Dette er ungdom med mye kreativitet, energi, håp, tro og evne. Sammen gleder vi oss til å se hva Gud har i vente for ungdommene i Egersund i årene som kommer. Vi ønsker og være en del av det Han måtte ønske og gjøre.

I prosessen av og finne ut hva ungdommene ønsket at vi skulle gjøre, fant vi ut at vi trengte en felles betegnelse for hva vi skulle kalle lørdagskveldene våres. De på Vår sa de skulle på Vår og de fra Youth sa de skulle på Youth. Dette viste seg og bli noe forvirrende når vi skulle invitere til felles aktiviteter. Derfor bestemte vi oss for og navngi samarbeidet Duo.

I en Duo jobber man sammen om å nå et mål som er større en det man kan klare alene. Det ønsker vi skal stå som en påminnelse og oppmuntring til å fortsette og jobbe sammen. Våge og spørre om hjelp og holde hverandre oppreist.

-Øyvind Løvbrekke Wallann

• Givertjeneste - Ungdomsarbeider

Vi har i lang tid bedt og arbeidet for å få en ungdomsarbeider her i Misjonshuset, da vi ønsker at flere fra den yngre generasjonen skal bli kjent med Jesus og begynne å følge ham. Vi er, som flere av dere vet, blitt bønnhørt; Øyvind Løvbrekke Walland startet som ungdomsarbeider 1. desember 2021.
    Øyvind Løvbrekke Walland
Opplastet av Jan Ove Aase

Egersund Misjonsforening har begrenset med løpende inntekter og trenger derfor gaver for å kunne drive arbeidet vi tror Gud har gitt oss ansvar for. Det aller meste gjøres på dugnad, men lønn til ungdomsarbeideren må dekkes av innsamlede midler.

Vi som har rikelig av alt, og også har en lovnad fra Gud, at han skal gi oss overflod til all god gjerning, har nå muligheten til å bidra til at budskapet om Guds kjærlighet kan nå enda flere mennesker og forme nye generasjoner her i Egersund. Tenk deg nøye om hvorvidt du skal være blant dem som skal være med å lønne vår ungdomsarbeider.

Dersom du ønsker å bli med å på givertjenesten, med månedlig støtte for å dekke lønn til Øyvind, bruk konto:

3335 25 96065.

(Sett gjerne opp et fast trekk i nettbanken, da dette gir foreningen trygghet for stabile inntekter.)

Absolutt alle bidrag hjelper, og takk for all Giverglede!

Øyvind er opprinnelig fra Tromsø, men frem til han flyttet til Egersund i 2021 var han bosatt i Lillesand. Der har han blant annet har vært med på å plante menighet. Øyvind er en kjempekar og vårt inntrykk så langt stemmer meget bra med de gode tilbakemeldingene vi har fått på jobben han gjorde i Lillesand. Vi har virkelig vært kjempeheldige som har fått Øyvind som ungdomsarbeider hos oss.

Ordspåkene 11:24-25 Den som er gavmild og deler ut av det han har, får bare enda mer. Men den som beholder det han har og er gjerrig, blir fattig. Den som sprer velsignelse, skal trives. Den som deler rikelig ut, skal også selv få rikelig tilbake.
  • Kontonummere for gaver

Egersund Misjonsforening, Stiftelsen Egersund Misjonshus og ungdomsforeningen Vår driver et omfattende arbeide for alle aldre, i tillegg til at vi er en del av - og støtter opp om NMS. Til dette arbeidet er vi avhengige av at både medlemmer og andre støtter oss økonomisk.

Vi har fokus på tre hovedområder i forbindelse med givertjeneste og enkeltgaver:

Ungdomsabeid

Støtt opp om ungdomsarbeidet på konto: 3335.25.96065

Dette går i hovedsak til stilling for ungdomsarbeider, samt dirigent for ungdomskoret.

Misjon og Misjonsforeningens arbeide

Støtt opp om misjon og foreningens arbeide på konto: 3270.67.13432

Stiftelsen Egersund Misjonshus

Støtt opp om drift og vedlikehold av Misjonshuset på: 3270.20.77280

Gaver kan også gis i form av kollekt på møter.

Alle gaver tas imot med stor takk.

• DEN GODE DEL

AV DETTE SKAL ALLE KJENNE AT DERE ER MINE DISIPLER, OM DERE HAR KJÆRLIGHET TIL HVERANDRE JOH 13v35

Rosahjerte
Opplastet av Jan Ove Aase

Mål med gruppen Den gode del: Bli bedre kjent med hverandre og Jesus.

Gjennom å bli trygg i samtale, bønn, bibellesing og lovsang har vi tro på at vi kan nå vårt mål ved Guds hjelp.

Alt personlig som blir delt på gruppa blir i gruppa :-)

Vi ønsker å ha gupper på max. 12 personer, er vi så velsignet og bli flere enn dette deler vi oss.

Vi ønsker at gruppa skal holdes første onsdag i måneden.
    Kl. 20:00-22:00. Etter kl 22:00 er vi ferdige.... Ønsker noen å sitte igjen og prate mere blir det rom for dette frem til ca. kl 23:00.

Denne gruppa er åpen for alle damer som ønsker å være med. Fint om vi spør med oss noen om det faller naturlig.

Vi ønsker å dele liv med hverandre og oppmuntre og inspirere. For dere som ønsker og dele noe mellom gruppene har vi en lukket facebook gruppe som også heter Den gode del.

Om noen lurer på noe er det bare til å ta kontakt på mobil:
    • Anja Tingbø 993 05 057
    • Astrid S Haug 458 61 711
    • Annfrid Årstad 934 02 424

Hjertelig velkommen

• Om NMS

NMS
Opplastet av Jan Ove Aase

NMS (Det Norske Misjonsselskap) består av foreninger, grupper og enkeltmedlemmer, og er en selvstendig organisasjon innenfor Den norske kirke og er et redskap for å realisere kirkens misjonsoppdrag. NMS har en lang historie og er Norges første misjonsorganisasjon, etablert i 1842 i Stavanger.

NMS deler troen på Jesus, bekjemper urettferdighet og utrydder fattigdom. Les mer her om hva vi gjør og hvor vi arbeider.
    Når mennesker møter Guds kjærlighet skapes forandring – hos den enkelte, i menigheter og i samfunnet. Vi tror at alle mennesker har evner og ressurser som kan være en drivkraft til positiv endring i samfunnet. Sammen kan vi forandre verden.

Organisasjonsnummer: 940 325 501 | Gavekonto: 8220 02 85057 | Vipps 10932 |
    www.nms.no

• I dag kl. 17:45
    Lørdag 1. oktober kl. 09:00
    Basar Vår
    Lørdag 1. oktober kl. 19:00
    Duochill (Vår)
    Søndag 2. oktober kl. 19:00
    Bibeltime
    Mandag 3. oktober kl. 17:45
    Tirsdag 4. oktober kl. 18:00
    Bandøvelse (Vår)
    Mandag 10. oktober kl. 17:45
  • Mannsgruppe

Mannsgruppen er en uformell sammenkomst den første tirsdagen i måneden, hvor man møtes for hyggelig samtale om kristenliv og personlige erfaringer. Det serveres som regel kveldsmat. Samlingene begynner 19:30 og varer til kl. 22:00.